Urutan kucupan batin

Fakta disebalik Asyiknya ransangan berahi urutan Kucupan mesra dan saling bertukar-tukar urutan kucupan memang amat menyenangkan. Ransangan urutan kucupan menjadi kunci utama kepada kedekatan dan keintiman antara pasangan lelaki dan wanita secara zahir dan batin. Di saat bibir bertaup, tubuh beradu, seluruh perasaan cinta yang mengimbangi kaseh sayang terkumpul memacu kesejahteraan dan keinginan terus bersatu.

Memangnya indah bila pasangan yang berkasih sayang saling berkucupan.Ternyata seluruh jiwa raga ibarat tenggelam dibuai keghairahan berahi dan keasyikan.

Namun,bukan itu saja rupanya. Dibalik asyiknya urutan kucupan, ada beberapa fakta yang menarik dan elok diketahui oleh pasangan yang dilamun cinta mengenai urutan batin kucupan.

Berikut fakta-fakta mengenai urutan kucupan berahi;

Tiada kaedah khusus mengenai urutan kucupan
Kucupan yang baik dan menyenangkan sebenarnya tidak memerlukan sebarang formula atau teknik urutan yang tepat. Bila lelaki dan wanita memiliki hubungan emosional yang kuat berkucupan ditambah dalam suasana yang menyenangkan,ketika itulah urutan kucupan yang dilakukan menjadi satu urutan kucupan yang hebat dan terbaik.

Urutan kucupan berahi adalah amalan tradisi
Satu catatan sejarah yang ditulis dalam bahasa Sanskrit menunjukkan bukti kucupan antara manusia ditemui buat pertama kali pada kira-kira 3,500 tahun yang lampau.Selain itu, urutan kucupan berahi juga dilakukan oleh haiwan ketika bercengkarama.

Urutan kucupan berahi juga dianggap tabu
Walaupun urutan kucupan adalah aktiviti yang memang diketahui dan dilakukan oleh kebanyakan orang, tetapi ternyata ada sesetengah orang menganggap ia perbuatan yang jengkel dan tidak menyenangkan. Menurut catatan seorang ahli Antropologi, Helen Fisher, ada beberapa suku kaum di Afrika Selatan yang menganggap kucupan itu menjijikkan. Malah menurutnya juga, ada sebilangan orang di Afrika Timur dan Amerika Selatan tidak mengenali apa itu urutan kucupan.

Perbezaan minat diantara lelaki dan wanita tentang gaya urutan kucupan.
Ternyata ada perbezaan ketara antara lelaki dan wanita dalam soal urutan kucupan. Kaum lelaki lebih suka menggunakan urutan lidah dengan mulut terbuka dan basah ketika berkucupan.Tetapi kaum wanita tidak berapa gemar menggunakan urutan lidah. Menurut pakar, lelaki suka menggunakan urutan lidah disaat berkucupan kerana ia mampu meningkatkan sejenis hormon testosteron yang berupaya membangkitkan dan menaikkan keghairahan.

Urutan kucupan berkesan mengeratkan hubungan.
Ramai pakar berpendapat, ketika urutan kucupan tubuh mengeluarkan sejenis hormon iaitu oksitosin yang berupaya membuat dua orang yang berkucupan semakin intim dan saling menyintai.Jadi urutan kucupan ternyata merupakan alat paling baik dan berkesan mengeratkan hubungan antara lelaki dan wanita yang berkasih-kasihan.

Urutan kucupan mendatangkan ketagihan
Berkucupan dapat membuat mereka yang melakukannya ketagihan untuk sentiasa melakukan aktiviti tersebut terutama kepada mereka yang baru menjalinkan hubungan.Ini kerana,menurut pakar, saat seseorang mula jatuh cinta, hormon yang berupaya memberikan ketagihan, hormon dopamine iaitu sejenis hormon yang juga terhasil ketika kucupan menjadi terlalu banyak. Ini menyebabkan mereka yang baru bercinta melakukan urutan kucupan akan sentiasa teringat-ingat dan ketagih untuk melakukannya lagi dan lagi ia itu kelagi lagian sehingga gian.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s