Guna zakar tiruan menguruti batin isteri

SAYA sudah berumahtangga hampir lima tahun tetapi isteri saya tidak pernah mencapai klimaks sepanjang bersama.

Selalunya bila bersama, faraj isteri kurang basah (kering) dan dia mengadu pedih.

Untuk mengatasi masalah itu kami biasanya menonton filem ‘orang dewasa’, tapi masalahnya saya akan tewas awal dan isteri akan merungut tidak ‘sampai’.

Untuk pengetahuan doktor, isteri juga ada menyatakan zakar saya tidak sampai ‘dalam’ dan menyukarkannya untuk mencapai klimaks.

Baru-baru ini, saya mencari zakar tiruan untuk membantu isteri mencapai klimaks dan ia ternyata berkesan kerana isteri mudah sampai dan saiz zakar tiruan turut membantunya.

Adakah alat bantuan seks ini boleh digunakan atau ia membahayakan hubungan kami untuk jangka masa panjang? Apakah perkara ini dibenarkan?

SUAMI SERBA SALAH
Rawang, Selangor

JAWAPAN

Hubungan seksual antara pasangan lelaki dan wanita membabitkan rangsangan anggota tubuh badan mereka berdua.

Rangsangan itu boleh dilakukan dengan sentuhan tangan, jari, mulut, lidah dan juga alat pembantu seks seperti zakar palsu dan alat bergetar.

Mungkin yang mustahak ialah keterbukaan minda dan penerimaan pasangan mengenai cara dan teknik untuk ‘bersama’.

Jika alat pembantu seks digunakan, ia mestilah sesuai untuk tujuan itu selain selamat dan tiada kesan sampingan. Jadi alat itu perlu dijaga dengan baik dan dibersihkan sesudah dan sebelum dipakai.

Nampaknya pasangan anda selesa dengan cara ini dan anda pula tidak senang dengannya. Jadi anda perlu berterus terang dengannya mengenai perasaan anda.

Jika masalah anda ialah cepat klimaks dan anggota kelamin kecil, mungkin anda perlu cari jalan untuk mengatasinya.

Kini ada pelbagai rawatan untuk mengatasi masalah cepat klimaks dan juga mengubah bentuk dan saiz anggota kelamin secara selamat, melalui pakar yang berkenaan.

Anda juga boleh meluaskan lagi pengetahuan mengenai hubungan seks melalui bimbingan seksual dengan pakar dan bukan sekadar menonton video lucah yang tidak memberi apa-apa panduan betul kepada anda berdua.

Anda boleh gunakan alat pembantu seks itu sekadar untuk adegan pemanasan dan apabila pasangan dapat nikmat sentuhan anda tadi dengan menggunakan alat itu, kemudian anda boleh memainkan peranan secara biasa.

Apabila anda berjaya menambah saiz dan bentuk anggota kelamin serta dapat meningkatkan daya tahan ejakulasi, anda boleh mengurangkan penggunaan alat pembantu seks atau menggunakannya hanya pada waktu yang diperlukan.

Jika anda tidak berusaha, dibimbangi alat pembantu seks akan mengambil alih tugas dan tanggungjawab anda dalam hubungan seks bersama isteri! Kerana ada kemungkinan penggunaan alat pembantu seks boleh menyebabkan isteri anda ketagih.

Setahu saya, penggunaan alat pembantu seks tidak salah daripada pandangan Islam jika dilakukan dengan kerelaan pasangan.

Jika penggunaan itu bertujuan menghalang kehamilan dan membuatkan pasangan malas mahu bersama secara biasa, mungkin itu batasan penggunaannya.

Jika mahu berjumpa saya, sila ke Damai Service Hospital, Jalan Ipoh, Kuala Lumpur (www.dsh.com.my)

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

58 Responses to Guna zakar tiruan menguruti batin isteri

  1. ahmad b abd ghani says:

    bagaimana nak dapatkan zakar tiruan

  2. Tuadah says:

    Mane nak beli zakar tiruan

  3. dyana rahman says:

    Pm price…nak order…

  4. Idris Ismail says:

    Bagaimana nak beli zakar tiruan tersebut

  5. ariana says:

    Saya nak beli satu 7inci pm harga please

  6. faze says:

    pm harga 7inci

  7. syazwan says:

    Mane nk dapat kan zakar tiruan..

  8. normala says:

    , saya nak beli 1 saiz 7 inci, bape harganya. Boleh smskan kat saya 012 7707474.tq

  9. wani says:

    Sye nak beli satu 7 inci

  10. nua says:

    mcm ne nk dpt pm….

  11. joe says:

    nak price 7-8 inci emel detail joe78sim@gmail.com

  12. din says:

    Nak price 8 inci emel datil din6015@yahoo.com.my

  13. dek'am says:

    tolong email detail saiz ?? price ?? jenis ?? konek tiruan .. nk belikn utk kawan saya .. email deqam_enterprise@yahoo.com sila tgglkn detail utk sy hibungi awk utk order nnty …

  14. danial says:

    email detail saiz ape ada ?? hrga ?? jenis ape ?? deqam_enterprise@yahoo.com

  15. khairul says:

    macam mana nak order

  16. khairul says:

    pm 01113067112…memang nak cari tq

  17. Hadie says:

    Emailkan detail2 berkenaan dgn alat tiruan ni. Dgn price sekali. Tq.

  18. Lieya77 says:

    Sy nk beli gak… Nk 7inci… Brape harga… Email sy details eh… rozaliaacun@yahoo.com

  19. iwan says:

    saya nak beli zakar tiruan brapa harga…

  20. mosi says:

    Nak beli gano

  21. rina says:

    pm harga utk 7 inci dan 9 inci

  22. joe says:

    saya nak beli konek tiruan yg 7 inci.

  23. sandra says:

    Brape harga tuk 7inch..?nak bagi present kat member.
    sms kat i 0178353623.thanks.

  24. Dr Milah Dum says:

    jika ada yg nak sesuai utk suami isteri atau bujang boleh emel saya, ada juga jenis boleh pakai dipinggang atau diikat pada sesuatu yg lebih selesa untuk bersama. Emel saya di : milahdum@gmail.com

  25. hmm says:

    Menjual yang palsu & menyewakan yang asli…
    …019-669 4323

  26. Noorafidah says:

    Sy nk yg 7 inci pm harga

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s