Puan pandai ke menguruti batin lelaki ?

Seorang lelaki menghampiri rumah jirannya dan mengetuk pintu…

Ketika wanita muda tuan rumah itu membuka pintu..lelaki itu bertanya… “Cik Puan… adakah cik puan pandai menguruti batin lelaki ? ”

Kerana terkejut dengan pertanyaan tersebut wanita muda itu menghempas pintu rumahnya dengan perasaan marah… Namun, lelaki itu tetap mengetuk pintu rumah tadi dan bertanyakan soalan yang sama. Kali ini wanita muda itu menjerit sekuat hati sambil mengusir jirannya yang tidak senonoh itu…

Malamnya.. wanita itu telah menceritakan kejadian yang memalukan siang tadi kepada suaminya. Suaminya berjanji akan menunggu lelaki biadap itu keesokan harinya jikalau dia datang lagi.

Ternyata benar… keesokan harinya lelaki yang sama datang lagi dan mengetuk pintu. Wanita itu segera membuka pintu sementara suaminya bersembunyi sambil memegang senapang…

Lelaki itu terus bertanya..”Cik Puan… Cik Puan ni pandai tak menguruti batin lelaki?”

“Mestilah pandai.. kenapa encik bertanyakan soalan sebegini?” jawab wanita itu dengan berani…

“Baguslah kalau pandai… ” kata lelaki itu… “Kalau begitu.. puaskanlah suami cik puan dengan urutan batin dan beritahu dia supaya menjauhi isteri saya dan jangan cuba ingin menguruti batinnya ”

Letih….

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s