Urutan zakar yang membosankan wanita

Bagi kaum lelaki, zakar adalah harta yang paling berharga dimana pada masa yang tepat perlu boleh dibanggakan iaitu ketika mengurut faraj wanita. Namun ada beberapa keadaan yang membuatnya sama sekali tidak membanggakan, malah kadang boleh memalukan.

Beberapa perkara yang boleh membuat laki-laki malu dengan keadaan zakarnya antara lain sebagai berikut,

1. Bengkok
Bentuk zakar yang tidak lurus atau bengkok seperti pisang atau pemegang payung biasanya terjadi disebabkan oleh Peyronie s Disease. Gangguan ini tidak berbahaya, tetapi kalau sudah melampau boleh mencetuskan rasa sakit yang sangat mengganggu untuk melakukan urutan batin ketika bersetubuh.

Penyebab paling umum adalah bekas luka, yang membentuk rangkaian keras di salah satu sisi dan menghalang pertumbuhan di sisi tersebut. Pembedahan sering jadi pilihan untuk mengatasinya, namun boleh juga diatasi dengan menyuntik sebatian tertentu.

2. Susah ereksi
Disfungsi ereksi atau disebut juga mati pucuk adalah keadaan yang sangat ditakuti lelaki kerana membuat zakarnya susah menegang. Penyebabnya bermacam-macam, mulai dari faktor psikologi hingga gangguan pada saluran darah atau jantung.

Kerana penyebabnya berbeza, penanganannya juga tidak selalu sama. Disfungsi ereksi yang disebabkan oleh faktor psikologi diatasi dengan pendekatan psikologi, sedangkan kalau penyebabnya adalah faktor fizikal maka terapinya lebih pelbagai dari sukan hingga memakai ubat kuat.

3. Ereksi berpanjangan
Disebalik dari susah ereksi, laki-laki kadang boleh mengalami ereksi yang tidak berkesudahan atau dalam dunia perubatan disebut sebagai priapism. Dalam keadaan ini, ereksi boleh berlaku selama lebih daripada 4 jam dan sering memerlukan pertolongan kecemasan. masalah ini dikenali juga sebagai naik tak boleh jatuh.

Penyebabnya antara lain overdose ubat kuat, kesan sampingan kokain dan ubat psikotropika, mahupun kerana sickle cell disease. Boleh diatasi dengan menyedut langsung darah yang mengumpul di kemaluan dengan bantuan jarum suntik, boleh juga dengan ubat-ubatan untuk menyekat aliran darah.

4. Ejakulasi awal
Tidak ada batasan yang pasti tentang seberapa lama idealnya seorang lelaki mampu mengekalkan ereksi sebelum akhirnya mencapai ejakulasi. Biasanya hanya dikatakan sebagai ejakulasi awal kalau terlalu cepat, hingga pasangannya tidak sempat berpuas hati dengan urutan batin yang diberi.

Beberapa cara boleh dilakukan untuk mengekalkan ereksi lebih lama, yang intinya dilakukan dengan mengurangkan sensitiviti zaka terhadap rangsang seksual. Penggunaan kondom, anestesi tempatan serta teknik-teknik tertentu juga boleh membuat kemaluan jadi kurang sensitif dan tidak cepat ejakulasi.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Urutan zakar yang membosankan wanita

  1. zed says:

    saya ingin besarkan zakar tlg hubungi saya

  2. mohd ikhwan bin mohd nazif says:

    saya pun nak jugak.untuk memuaskan nafsu si isteri

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s