Aktivis wanita ini cadangkan lelaki guna hamba bantu isteri urut tenaga batin

KUWAIT CITY — Salwa al Mutairi, Seorang politikus perempuan Kuwait telah dikecam hebat kerana mencadangkankan agar perhambaan urutan batin dihalalkan supaya kaum lelaki Kuwait tidak berzina. Dengan memiliki hamba urutan batin, mereka terhindar dari godaan urutan batin perempuan yang bukan isterinya.

“Di sana pasti banyak tawanan perempuan Rusia(Chechnya). Jadi pergilah ke sana, beli mereka lalu jual di Kuwait. Itu lebih baik jika dibanding kaum lelaki kita menjalin hubungan urutan batin terlarang.”

Salwa al Mutairi, aktivis sosial yang pernah mencalonkan diri sebagai anggota parlimen, menyarankan hamba urutan batin boleh diambil dari tahanan perempuan dari negara-negara yang terlibat perang.

Soal tawanan perang ini, Mutairi mengajukan argumen. Dengan menjadi hamba urutan batin lelaki Kuwait, katanya, perempuan-perempuan itu mendapat kehidupan yang lebih baik dan “terhindar dari kelaparan”.
“Menurut saya, tidak ada masalah dengan hal itu. Sama sekali tidak ada masalah,” katanya.

“Itu bukan hal memalukan dan bahkan tidak haram,” ujarnya dalam sebuah video yang boleh dilayari di Youtube.

Mutairi memberi contoh Haroun al-Rasyid, khalifah yang memerintah Iran, Irak, dan Siria pada abad ke-8 yang dikatakan memiliki 2,000 gundik pengurut batin.

Dia juga menyarankan dibentuknya agen-egen perdagangan seks yang dikelola seperti agen-agen penyedia pembantu rumah . Menurut dia, hamba urutan batin itu minima harus berusia 15 tahun.

Dia mengatakan, untuk pernikahan dengan seorang perempuan bebas diperlukan sebuah kontrak. Namun, dengan hamba urutan batin, “lelaki hanya perlu membelinya.”

Usulan Mutairi itu tentu saja menimbulkan kemarahan warga Kuwait dan beberapa negara Arab lain. “Saya ingin tahu perasaan Salwa al Mutairi jika Kuwait diduduki tentara Irak lalu dia dijual menjadi budak pengurut batin seperti yang dia menawarkan kepada perempuan Chechnya,” dari Twitter Mona Eltahawy.

Tweet lain, dari Shireen Qudosi, bersuara lebih marah Katanya, “Anda memalukan kaum perempuan di mana pun.”

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s