Tradisi menguruti payudara gadis di Afrika

Di Cameroon Afrika tradisi menggosok payudara anak gadis di wilayah ini menurut kepercayaan mereka adalah bertujuan untuk mencegah anak perempuan mereka daripada terlibat dalam urutan batin dan kes rogol

Masyarakat mereka percaya bahawa payudara adalah bahagian yang mampu menarik nafsu lelaki untuk melakukan urutan batin.

Aktiviti seterika payudara ini mula dilakukan pada anak gadis sekitar atau seawal 10-12 tahun mengunakan batu arang atau sebatang kayu yang dibakar di atas unggun api sehingga panas.

Walaupun bertujuan untuk menyelesaikan kes rogol dan aktiviti urutan batin, kes mengandung di usia muda tetap berleluasa di Afrika akibat melakukan urutan batin.

Oleh itu kempen mencegah dan menghentikan tradisi ini telah dijalankan kerana ia hanya satu usaha yang sia-sia selain menimbulkan trauma.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s