Penyakit urutan batin Melayu kini

Banyak Penyakit urutan batin yang menular dalam masyarkat Malaysia, bangsa melayu khasnya pada masa sekarang. Terlalu banyak faktor-faktor yang mempengaruhi penyebaran penyakit urutan batin ini, terutama sekali dengan perkembangan teknologi media pada masa kini.

Berikut disenaraikan penyakit urutan batin yang berkaitan dengan psikologi yang melanda masyarakat melayu.

Beastially
Orang yang suka melakukan urutan batin dengan haiwan atau binatang peliharaan seperti ayam, itik, lembu, kambing, anjing dan kadang-kadang dengan ular.

Exhibitionisme
Orang yang suka menguruti rasa batinnya dengan melihat perempuan sedang berjalan khususnya dibahagian punggung sehingga menimbulkan keghairahan.

Fetishisme
Lelaki yang suka menyimpan dan mengumpul barang-barang perempuan seperti coli, seluar dalam, rambut, tuala dan sebagainya untuk menguruti perasaan berahinya.

Homoseks
Seks dikalangan lelaki sama lelaki, kebiasaanya mereka melakukan urutan batin dengan cara memasukkan alat sulit ke bahagian belakang. Lelaki jenis ini jika berkahwin sekali pun, mereka tetap akan melakukan urutan batin dengan isteri melalui belakang. urutan batin beginilah puncanya penyakit AIDS atau HIV

Incest
Melakukan urutan batin dengan keluarga terdekat seperti ibu, adik, kakak, bapa.

Lesbian
Lesbian di kalangan remaja melayu tidak begitu serius. Ia berlaku di kalangan anak-anak remaja perempuan yang tinggal di asrama atau di kilang-kilang. Biasanya kumpulan perempuan ini tidak sukakan lelaki, maka mereka beralih melakukan cumbuan-cumbuan dikalangan sesama mereka. Satu orang bertindak sebagai lelaki dan satu orang bertindak sebagai perempuan.

Molest
Percubaan melakukan urutan batin secara paksa sama ada raba-raba punggung atau buah dada atau mengambil kesempatan sewaktu melakukan pemeriksaan kesihatan.

Necrophilia
Orang yang melakukan urutan batin dengan mayat.

Nymphomania
Perempuan yang kuat nafsu urutan batin, tidak puas satu lelaki. Mereka akan melakukan urutan batin dengan banyak lelaki.

Onani / Melancap / Masturbasi
Onani atau mastubasi, juga dikenali sebagai melancap, sama ada urutan batin menggunakan tangan, geselan dengan bantal, kain, paha atau menggesel alat sulit di kalangan remaja perempuan. Ianya akan menjadi keburukan, bila onani ini sudah menjadi melampau atau ketagih hingga terpaksa melakukannya setiap hari dan boleh menjejaskan kesihatan fisikal dan mental. Lelaki juga turut melakukannya – malah jumlahnya lebih ramai.

Pedophilia
Lelaki yang sukakan urutan batin dengan kanak-kanak dan sanggup merogol anak atau cucunya sendiri. Mereka ini tidak berminat kepada orang dewasa. Dianggap sebagai jenayah urutan batin yang sangat berat.

Satyriasis
Lelaki yang kuat nafsu dan suka melakukan urutan batin dengan banyak perempuan.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s