Mencantikan pantat dengan urutan dan pembedahan

Pantat yang dalam bahasa halusnya di sebut faraj, di sebut juga sebagai alat sulit. Sebab itu adalah terlalu sulit untuk kita mengetahui mengenai rahsianya. Terlalu banyak rahsia yang tersembunyi tidak diketahui mengenainya kerana ianya dianggap terlalu merbahaya. terlalu sedap, terlalu sulit dan boleh menimbulkan berbagai trajidi sehingga mengorbankan jiwa sejak zaman dahulukala. Kerana untuk menyebutnya pun kita terasa malu maka disebut pula sebagai kemaluan. Jika ingin diketahi terdapat lebih 40 jenis rupa pantat yang dimiliki kaum wanita yang mengandungi berbagai rahsia zahir dan batin, jiwa dan raga.

Dibidang terapi pantat adalah dianggap sebagai sebahagian anggota tubuh badan manusia yang penting untuk diketahui kerana selain dari sebagai anggota raga, bahagian ini juga adalah terlalu mempengaruhi atau mengusik jiwa.

Diantara rahsia yang tidak diketahui ramai kesihatan dan penyakit manusia adalah bermula dari kemaluannya. Jika kita perhatikan kesihatan tumbuh tumbuhan itu mudah dilihat menerusi pucuknya. Jika tumbuhan itu sudah tidak mampu berpucuk lagi bermakna tumbuhan tersebut telah mengalami berbagai penyakit dan alamat nak mampus. Sebab itulah zakar atau kemaluan lelaki disebut pucuk. Lelaki yang mengalami mati pucuk bermakna telah mengaami berbagai penyakit seperti kencing manis, lemah jantung dan darah tinggi.

Kemaluan wanita pula sering disebut bunga. Seperti tumbuh tumbuhan jika telah layu bunganya sehingga tidak boleh menghasilkan buah bermakna telah mengalami berbagai penyakit.

Dibidang urutan terapi tenaga tubuh badan zahir dan batin sangat mudah diransangi dari anggota kemaluan. Sebab itu nafkah batin itu hanya diperolehi dengan sempurna oleh mereka yang berkahwin.

Berdasarkan pengalaman saya sebagai seorang terapis terlalu banyak mereka yang mengalami berbagai penyakit jiwa raga kerana bahagian anggota kemaluan mereka tidak memperolehi ransangan dengan sempurna. Seluluh anggota tubuh badan disekitar kemaluan seperti perut dan pangkal peha mengalami bengkak bengka. Bengkak bengka ini sudah tentu menghalang kelancaran daran yang sempurna ke anggota kemaluan. Oleh itu adalah tidak mungkin mereka boleh melakukan urutan batin yang sempurna ketika melakukan persetubuhan untuk membina kesihatan jiwa dan raga yang mencegah segala penyakt.

Terlalu banyak intri mengenai penyalahan urutan batin di weblog ini untuk renungan kita bersama. Dalam weblog ini saya memberi keutamaan kepada urutan batin kerana urutan ini sangat berkesan nntuk mencegah dan merawat penyakit zahir dan batin berbanding dengan urutan kaki dan sebagainya.

Selain dari urutan batin urutan muka atau bersolek adalah keutamaan yang diberi oleh kaum wanita untuk keterapilan kecantikan. Akan tetapi berapa banyakkah dikalangan kaum wanita yang mengetahui rahsia kecantikan parasrupa mukanya adalah menurut kesihatan atau kecantikan pantatnya. Sebab itulah kaum wanita zaman dahulu memiliki seni urutan pantat, jika kaum lelakinya menguasai seni urutan zakar.

Sebagaimana yang kita maklumi jika masyarakat di Timur beralih atau memilih terapi moden untuk membina kesihatan, masyarakat barat pula memilih rahsia terapi tradisional timur seperti urutan, bekam, bersunat dan sebagainya untuk membina kesihatan.

Jika kaum wanita di Timur maseh asyik bersolek muka kaum wanita di Barat pula maju selankah dengan melakukan pembedahan untuk ‘mencantikkan’ pantat kini semakin meluas. Malah penyelidik mendapati ramai remaja yang baru berusia 14 tahun sudah melakukan operasi mencantikkan pantat ini. Sebenarnya kaedah ini telah diamalkan budaya tradisi Timur ia itu seperti bersunat sejak zaman dahulu.

Penyelidik dari University College Hospital, London menunjukkan ada 343 pembedahan yang dilakukan kanak-kanak berusia 14 tahun atau kurang dalam 6 tahun terakhir. Kebanyakan prosedur ini dilakukan mungkin untuk alasan kosmetik.

Kajian itu, yang diketuai oleh Dr Sarah Creighton mendakwa perkara tersebut sudah mengganggu kerana tidak ada batas usia minimum untuk melakukan pembedahan tersebut. Permintaan yang makin banyak ini kerana sedikit dan ketidaktepatan maklumat yang banyak diinternet.

Berdasarkan kajian yang diterbitkan dalam BMJ Open, syarikat yang menyediakan bedah kosmetik untuk kelamin perempuan ini membuat ‘justifikasi’ tentang manfaat daripada prosedur tersebut dan tidak menonjolkan risiko pembedahan yang mungkin timbul.

Labiaplasties merupakan pembedahan untuk membentuk semula labia (bibir bahagian dalam pantat) telah menjadi semakin umum, seiring kerana perempuan-perempuan ini tidak puas dengan penampilannya.

“Kajian ini tidak dapat memastikan sama ada beberapa gadis menjalani pembedahan perubatan yang tidak perlu. Tapi dalam 6 tahun terakhir ada 343 labiaplasties yang dilakukan di Britain pada perempuan berusia 14 tahun atau kurang,” ujar Dr Creighton, seperti dikutip dari Daily Mail, Sabtu (24 / 11/2012).

Dr Creighton berkata dalam satu kajian pengamatan terbaru menunjukkan ada gadis muda berusia 9 tahun dengan labio normal menjalani labiaplasties. Padahal perubahan labia minora adalah sebahagian daripada pertumbuhan akil baligh yang normal hingga nantinya menjadi individu dewasa.

“Memandangkan anatomi terus berubah seiring umur, gadis muda yang mula melakukan pembedahan kosmetik untuk alat kelamin ini akan mempunyai risiko lebih besar dan juga lebih ramai,” kata beliau.

Sesetengah pakar mengatakan meningkatkan permintaan ini didorong oleh industri ponografi dan program televisyen yang menunjukkan semua perempuan mempunyai bahagian tubuh yang simetri.

Pembedahan kosmetik termasuk yang dilakukan pada alat kelamin boleh saja dilakukan, tapi ini hanya untuk pesakit yang mempunyai keperluan klinikal tertentu seperti kelainan perubatan atau ada gangguan bawaan.

Diantara info diciluk dari http://bestoneoffour.wordpress.com/

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s