Cakra Seks ( hara )

Cakra Seks (hara)

Cakra Seks terletak pada tulang Palvis. Cakra seks di lambangkan dengan warna orange dan mempunyai 6 lembar daun yang juga disebut hara. Cakra seks berhubungan dengan penciptaan kasar atau reproduksi. Kondisi cakra seks ini secara langsung mempengaruhi tenaga batin dan aktiviti seksual seseorang.

Cakra Seks juga terkait erat dengan cakra tenggorokan yang bertanggung jawab untuk penciptaan yang lebih halus, yaitu kreativitas. Oleh sebab itu, orang-orang yang kreatif (mempunyai cakra tenggorokan yang aktif) biasanya mempunyai cakra seks yang aktif juga. Cakra Seks juga merupakan pusat kemurnian pikiran. Apabila cakra ini bersih, orang tersebut akan memiliki pikiran-pikiran yang positif.

Sebenarnya setiap orang sering mengadakan perjalanan astral sewaktu tidur.Tetapi,sebelum cakra seks terbuka, perjalanan astarl ini tidak dapat diingat oleh pikiran sadar. Setelah cakra kedua ini terbuka, barulah perjalanan-perjalanan astral dapat diingat oleh pikiran sadar. Apabila Cakra ini benar-benar bersih dan baik, perjalanan astral tidak lagi sekadar diingat sebagai sebuah mimpi, malah dapat dialami secara sadar. Orang-orang ini akan sering mengalami perasaan terbang ataupun melayang di berbagai tempat. Dalam keadaan ini, seluruh pikiran masih dalam keadaan sadar, walaupun tubuh fisiknya sedang tidur.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s