Pendulum menyatakan getaran jiwa

Pendulum menyatakan getaran jiwa

Pendulum adalah sebuah benda atau bandulan yang di beri tali sebagai gantungannya.Pendulum atau bandul boleh dibuat dari palstik, batu, cincin, kayu yang di bentuk, kristal dan sebagainya.Pendulum merupakan alat sederhana yang mudah di buat dan di bentuk menurut selera. Pendulum akan menerima radiasi atau gelombang elektro maknetik otak yang menerima isyarat dari alam bawah sadar kemudian menggerakkan pendulum dengan radiasi otak atau gelombang otak yang telah menganalisa jawaban yang kita minta sehingga pendulum bergerak dengan sendirinya tanpa kita gerakkan seperti telekinetic mengerakkan dengan pikiran yang berisi perintah jawaban.

Pendulum atau bandul adalah alat yang di gunakan untuk berkomunikasi dengan tenaga jiwa kita sendiri. Peranan pendulum adalah sebagai saranan jawaban yang di berikan jiwa kita sesuatu yang tidak kita ketahui atau masih merupakan misteri.Ini adalah merupakan pola dan teknik berkomunikasi dengan alam bawah sadar atau jiwa kita yang mempunyai kecerdasan sangat tinggi.Dengan bantuan pendulum setiap orang boleh menguasai ilmu supranatural.Namun setiap manusia pasti mampu berkomunikasi dengan jiwanya sendiri yang akan memberikan petunjuk yang tepat.

Kita hidup dalam alam bersumberkan tenaga. Setiap mahkluk hidup dikelilingi medan tenaga yang positif dan negatif. Kita perlu mengembangkan tenaga positif dan menghindari tenaga negatif untuk kesihatan dan keselamatan kehidupan.Kemampuan merasakan dan membedakan berbagai keadaan tenaga adalah sifat penting protoplasma, tumbuhan semalu akan mengkerut bila didekati yang memancarkan tenaga permusuhan terhadap mereka. Binatang pun dapat merasakan bahaya yang menghampirinya. Semua benda hidup mempunyai kecerdasan jiwa yang menyatakan dari dalam diri yang merupakan indra utama.

Manusia telah mengembangkan kemampuan ini pada tingkat yang sangat tinggi, namun tidak menyadarinya, atau Kebanyakan kita terlalu memusat kepada kecergasan tenaga alam raga yang cuma berkembang ke alam jasmani sehinggakan tidak menyedari keujudan tenaga jiwa yang boleh berkembang sehingga ke alam kerohanian. Maka kita tidak mengindahkan kepekaan ini dan tidak mengetahui apa yang terjadi ke tingkat kesadaran lainnya.

Sistem saraf manusia masih merupakan alam misteri, kita tahu bahwa saraf adalah sistem komunikasi badan. Lewat sistem saraf otak mendapat semua data dari organ-organ badan dan kemudian mengirimkan kembali isyarat-isyaratyang tepat kepada organ-oragan itu.

Kemampuan -kemampuan sistem siaraf manusia adalah tanpa batas dan hidup itu adalah sejumlah tenaga yang di kandung dalam system saraf tertentu , Sistem itu berfungsi seperti komputer kosmis yang ultra peka. Sistem saraf yang peka dan terlatih seharusnya tidak memerlukan bantuan luar guna mendapatkan informasi yang diperlukan.

Seseorang yang memiliki kepekaan seperti itu hanya perlu memikirkan persoalan atau masalahnya. Dan otaknya akan memancarkan radiasi atau sinar yang menyelidiki alam yang tak terbatas kemudian akan membawa kembali maklumat yang di perlukan, Ia akan menerima atau merasakan jawaban itu sebagai sensasi fisik.

Sayangnya kita tidak boleh merasakannya. kita perlu sebuah sarana yang akan menterjemahkan isyarat isyarat jawaban yang disampaikan oleh saraf kita dan di sinilah fungsi penggunaan pendulum itu.

Oleh karena itu, pendulum memberikan jawaban melalui kecerdasan yang tinggi dalam diri andalah yang berkomunikasi lewat system syaraf dan memberi maklumat yang kita perlukan. Pendulum akan bertindakbalas terhadap pertanyaan yang kita ajukan dan melalui bawah sadar yang sangat dalam dan luas dan menagkap getaran-getaran jawaban yang di repelksikan melalui pendulum sehingga kesadaran anda menerima jawabannya.

Menggunakan pendulum untuk berkomunikasi di sebut radiesthetika. Pengunaan pendulum sebagai alat untuk mengetahui getaran jiwa sudah diamalkan sejak zaman dahulu lagi.Pendulum adalah kaedah yang paling praktis untuk mengenal lebih dalam jiwa kita sebenarnya.Ilmu pendulum ini tidak ada ikatanya dengan kepercayaan agama tapi adalah sekadar seperti alat untuk mengesan denyut nadi manusia..

Jika anda mempelajari pendulum lebih mendalam maka anda seperti memiliki sebuah alat pengesan yang sangat diperlukan dalam kehidupan seharian .hal-hal yang boleh dikesan dengan menggunakan pendulum adalah sebagai berikut :

a. Mengesan barang yang hilang
b. Menentukan kejujuran cinta hati kekaseh
c. Mengesan mahkluk halus
d. Mengesan penyakit zahir dan batin penyakit
e. Mengetahui keberadaan seseorang
f. Mengesan sumber air.
g. Mengesan kecurangan pasangan
h. Meramal nomor undian
i. Mengesan benda pusaka kosong atau berisi.

Dan lain sebagainya mungkin akan dapat di kembangkan sendiri setelah mempelajarinya.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s