Terapi kesihatan tradisional dan moden

Terapi kesihatan tradisional dan moden

Perbezaan utama diantara amalan terapi kesihatan tradisional dan moden adalah mengenai kefahaman hukum kejadian alam semesta yang dicipta tuhan untuk keperluan kehidupan manusia membina kesihatan yang mencegah penyakit rohani dan jasmani.

Terapi kesihatan tradisional adalah berdasarkan kepada kepercayaan ugama mengenai kefahaman keujudan alam semesta yang yang terdiri dari alam jiwa dan raga dicipta tuhan semesta alam untuk membina kesihatan yang mencegah penyakit rohani dan jasmani.Terapi kesihatan moden pula adalah cuma berdasarkan kepada pengetahuan sains atau kajian terhadap alam benda untuk mengubati penyakit yang dialami jasad manusia.

Terapi kesihatan tradisional telah menjadi amalan sejak bermula tamadun manusia beribu tahun yang lampau berbanding dengan terapi kesihatan moden yang berusia cuma baru menjangkau ratusan tahun.

Terapi moden adalah keperluan untuk mengatasi penyakit yang dialami kesan daripada kelalaian manusia menunaikan tanggungjawab kehidupannya untuk membina kesihatan yang mencegah penyakit. Oleh itu kadangkala terdapat amalan terapi kesihatan moden yang bertentangan dengan keperluan kesihatan hidup manusia semulajadi, contoh yang jelas adalah seperti pengunaan dadah, racun dan najis sebagai ubatan.

Amalan terapi moden yang bertentangan dengan keperluan kesihatan hidup manusia semulajadi akhirnya menerbitkan berbagai lagi jenis penyakit yang dikenali sebagai kesan sampingan.

Pada hari ini terapi tradisional disebut sebagai terapi alternatif ia itu pilihan kepada mereka yang telah gagal mengubati penyakit yang mereka alami kesan daripada amalan terapi moden.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s