Sesi konsultasi aura diantara Prof Dr Mohd Khalid Sabran dengan Wannura

wannura konsultasi aura rieki

cabaran grand master

warna aura

Berikut adalah jawapan Wannura kepada Prof Dr Mir Mohd Khalid mengenai aura.

Apa itu aura ?.

Aura adalah semacam gelombang elektromagnetik yang dipancarkan oleh tubuh kita yang kadang-kadang boleh terpancar sampai beberapa senntemeter jaraknya malahan boleh menjangkau sampai satu meter lebih disekitar tubuh kita. Panjang gelombang aura itu adalah berbeza-beza dan sinar warna yang ditimbulkannya juga bermacam-macam seperti warna pelangi. Namun gelombang ini tidak dapat ditanggapi oleh mata kepala karena dalam bentuk gelombang elektromagnetik, ia itu semacam gelombang radio atau yang sejenis dengannya. Namun bagi orang-orang tertentu gelombang ini boleh terlihat asal orang tersebut telah terbuka mata batinnya (cakra mata ketiga). Kalau kita tidak boleh melihatnya namun kta maseh boleh merasakannya.

Bagaimanakah untuk merasakannya ?

Pernahkah anda merasakan kedamaian dan ketenangan yang luar biasa ketika berada disamping orang yang budiman lagi kebijaksana ?. Mereka yang dimaksudkan mungkin seorang Tok Guru, Pendita atau Sifu Malahan mereka tersebut hanyalah manusia sederhana, mungkin saja harta benda yang mereka miliki kelihatan tidak menonjol namun secara kerohaniannya sudah mencapai darjat kerohanian yang sangat tinggi. Mereka lebih mengutamakan kekayaan jiwa dari kekayaan benda. Mereka mungkin tidak terkenal dibumi tapi dikenali di langgit.Orang seperti ini biasanya menjauhi dari hingar bingar kehidupan duniawi dan lebih memilih untuk hidup sederhana. Dan hidupnya hanyalah digunakan untuk mengabdi diri kepada yang Maha Kuasa. Orang-orang tersebut biasanya memancarkan aura kedamaian yang luar biasa kepada orang-orang dipersekitarnya.

Apakah warna aura manusia boleh berubah rubah ?

Warna aura manusia pada umumnya adalah tidak tetap. Perubahan warna aura seseorang menurut keadaan jiwanya atau pun pengaruh ransangan tenaga dari luar. Apa yang kita ucapkan atau kita pikirkan juga mempengaruhi medan tenaga aura kita. Apa yang kita makan dan kita minum dan setiap ubat yang kita telan juga menyumbang pada gambaran aura keseluruhan kehidupan kita. Bahkan kesegaran pernafasan kita juga mengubah warna aura kita di setip detik.

Ada berapa jenis warna aura jiwa manusia ?.

Pada dasarnya terdapat tujuh jenis warna aura manusia yang menyatakan keadaan jiwanya bagaimana pun terdapat lagi berbagai warna yang menyinari jiwa manusia. Diantara warna tersebut adalah seperti berikut di bawah ini.

Ungu :
Tingkat pencapaian kerohanian, hubungan ilahi, pengertian mistik, kesadaran kosmis (alam semesta) “cahaya ungu”. Terletak dikelenjar pituitary.

Ungu (Nila) :
Gagasan penuh ilham atau kebijaksanaan yang mendalam. Dapat memperlihatkan ciri ciri kerohanian dan kebatinan. Bersifat seni dan selaras dengan alam. Penguasaan diri. Terletak di kelenjar pineal.

Biru :
Kecergasan mental yang kuat, kecerdasan fizikal, pemikiran yang memusat. Biru cerah memperlihatkan kemampuan naluriah. Warna yang gelap memperlihatkan sikap analitik yang berlebihan, curiga. Terpusat di otak.

Hijau :
keseimbangan, harmoni, penyembuhan, daya menenangkan. Hijau cerah memperlihatkan sifat mudah menyesuaikan diri, banyak kecakapannya. Warna-warna yang gelap penuh tipu muslihat, iri hati. Terletak di kelenjar tiroid dan wilayah leher.

Kuning :
kasih dan kebaikan hati, belas kasihan, optimisme, “nafas kehidupan”.Warna kuning gelap membuktikan kecurigaan, tamak, terpusat di jaringan saraf simpatik di belakang dada dan wilayah jantung.

Orange :
Bertenaga dan sehat, vitalitas fisik, kekuatan dinamis. Rasa bangga dapat timbul dari warna orange yang berlebhan dalam aura. Orange gelap atau keruh memperlihatkan kecerdasan yang rendah. Termasuk ada gangguan di dada dan jantung.

Merah :
kehidupan jasmaniah, vitalitas, ambisi,. Merah keruh atau gelap memperlihatkan kecenderungan-kecenderungan ganas atau penuh nafsu; “merah karena marah” berpusat di daerah kemaluan.

Merah tua :
Hawa nafsu, nafsu yang rendah, materialistis. Merah muda : kasih tanpa pamrih, kelembutan hati, sopan santun.

Coklat :
Kedekut, mementingkan diri sendiri.

Emas :
Pendirian yang luhur, ciri-ciri yang baik, keselarasan.

Perak :
Sangat berguna, kecergasan tenaga, perubahan terus-menerus.

Demikianlah sesi buat kali ini tentang penyelikan mengenai aura reiki yang diselia oleh Prof Dr Mir Khalid Sabran. samoga kita bertemu di sesi yang berikutnya.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s