Seminar Quantum Spiritual Theraphy Bersama Prof Dr Mugeni Samerin

Seminar Quantum Spiritual TheraphyQuantum Spiritual Theraphy getaran yang mengusik jiwa

Setiap insan yang dilahirkan ke dunia adalah bersifat lemah lembut dan sangat mulia yang dipenuhi dengan sifat-sifat terpuji ‘Asmaul Husna’ yang menjadi intipati roh yang ditiupkan ke dalam diri semenjak ia diciptakan.

Kita boleh mendapatkan tenaga positif yang sangat hebat dengan Nama-nama Allah swt yang Sangat Agung ini bagi mengembangkan sifat-sifat terpuji dalam diri serta membuang sifat-sifat yang keji.Hati yang bersifat fitrah juga asalnya adalah lemah lembut dan mudah bergetar apabila disebutkan nama Allah swt.

Firman Allah swt bermaksud:

Sesungguhnya orang-orang yang beriman itu (yang sempurna imannya) ialah mereka yang apabila disebut nama Allah (dan sifat-sifatNya) gementarlah hati mereka; dan apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayatNya, menjadikan mereka bertambah iman, dan kepada Tuhan mereka jualah mereka berserah.
[al Anfaal, 8:2]

Tapi akhirnya hati itu boleh menjadi keras hingga sukar merasai nikmat Iman dan Takwa walaupun disaat kebesaran dan kekuasaan Allah berlaku dihadapan mata jika tidak dipelihara.

Sempadan waktu dan ruang sering menyebabkan kita berada dalam tekanan, kebimbangan, kekecewaan, kerisauan dan seumpamanya. Kita perlu melakukan sesuatu agar kembali kepada fitrah, perasaan yang bebas, fikiran yang bebas daripada ikatan masa dan ruang yang dipanggil ‘Hologram’.

Meditasi, tafakur dan berzikir boleh membawa rohani kita kepada Sifat hologram ini yang boleh membuatkan kita berasa tenang, bebas, tidak tertekan, tidak rasa kecewa, tidak rasa sakit dan bebas dari ikatan masa dan ruang serta tenaga diri akan menjadi cergas untuk membina kesihatan yang menyembuh segala penyakit rohani dan jasmani.

Ya Latiff maksudnya Yang Maha Lemah Lembut,halus adalah salah satu dari Nama Allah (asma’ul husna). Ya Latiff ini juga merupakan zikir pelembut hati (melembutkan hati diri sendiri) -Zikir ini memang amat mudah meluruhkan hati-hati yang keras membatu.

Mengamalkan Zikir dari ayat-ayat al-Quran atau asma’ul husna selain menenangkan, menjernihkan dan melunakkan hati, ia mengandungi fadilat khusus untuk keluasan ilmu, terbukanya pintu hidayah, dimudahkan faham agama, diberi kemanisan iman dan dilapangkan kehidupan dan murahkan rezeki.

Firman Allah swt:

إِنَّ رَبِّي لَطِيفٌ لِمَا يَشَاءُ إِنَّهُ هُوَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ…

Bermaksud:

“…Sesungguhnya Tuhanku Maha Lembut terhadap apa yang Dia kehendaki. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.” [Q.S. Yusuf: 100 )

Ramai pesakit yang sembuh setiap hari karena membaca al-Qur’an. Kita tidak boleh menolaknya kerana kesembuhan itu benar-benar terjadi. Dalam setiap ayat al-Qur’an Allah swt meletakkan daya penyembuh untuk penyakit tertentu apabila ayat-ayat ini dibaca dengan bilangan (pengulangan) tertentu. Kenapa ianya terjadi?

Pada dasarnya, ketika kita mengamati alam di sekitar kita, maka kita menyadari bahwa setiap satuan atom itu bergetar dalam frekuensi tertentu, samada atom itu adalah dimiliki unsur tanah, air, angin atau api. Ini adalah fakta ilmiah. Struktur dasar alam semesta ini adalah atom, dan struktur dasar tubuh kita juga adalah terdiri daripada sel sel yang terbina dari atom. Setiap atom terbentuk dari nukleus positif dan elektron negatif yang mengelilinginya. Kesan dari putaran ini menghasilkan medan elektromagnetik seperti medan-medan yang dihasilkan oleh suatu mesin.

Atom merupakan struktur dasar pada alam semesta dan juga pada tubuh kita. Ia bergetar secara tetap dan itu berarti setiap benda itu bergetar dengan sistem yang seksama. Sel-sel juga bergetar dengan sistem yang seksama.Setiap getaran di sekitar kita memengaruhi sel-sel kita. Rahasia yang membuat otak ini berpikir adalah sebuah program akurat di dalam sel-sel otak kita.

Program ini berada di setiap sel yang melakukan pekerjaannya secara seksama. Perubahan terkecil sekali pun pada pekerjaannya boleh mengakibatkan ketidak seimbangan dan kekacauan pada sebagian organ tubuh. Terapi terbaik terhadap ketidak-seimbangan ini adalah memperbaiki keseimbangan kepada tubuh.

Para ilmuwan menemukan bahwa sel-sel tubuh itu terpengaruh oleh bermacam-macam gelombang seperti gelombang sinar, gelombang radio, gelombang suara, dan lain-lain. Quantum Spiritual Terapiadalah bacaan zikir yang memuji kehadrat Allah swt yang menguasai alam semesta.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s