Urut terapi guna pisau

Urut terapi guna pisau

Di Taiwan terdapat kaedah urutan menggunakan pisau. kaedah urut terapi menggunakan pisau sangat digemari sehingga sering perlu beratur untuk mendapatkan perkhidmatan urutan tersebut.

Warga Hsinchu di Utara Taiwan, China menggemari urutan yang mengerikan ini. Mereka percaya terapi dengan pisau dapat menyembuhkan berbagai penyakit.

Sebelum melayani pengunjung, terapis mengasah pisau daging dengan batu basah ke seluruh permukaan pisau. Fungsinya, agar membuat pisau semakin tajam.

Meski pun urutan ini kelihatan mengerikan tapi terapi bernama ‘The Chinese Knife Massage’ itu memiliki banyak manfaat kesehatan. Seperti dilansir Oddity Central pijat pisau bermanfaat untuk melancarkan peredaran darah, membuang racun berbahaya dan membuang energi yang tidak baik di dalam tubuh.

Kaedah urutan pisau adalah, tiga hingga empat orang terapis bersama-sama ‘menyerang’ pelangan dengan pisau. Jangan takut, karena pisau-pisau tersebut tidak akan membuat tubuh menjadi berdarah.Belum sampai di kulit, pisau akan segara diangkat kembali dan pisau tidak ditekan pada kulit. Gerakan naik-turun pisau disinyalir dapat melepaskan energi statis yang dapat menyembuhkan penyakit.

‘Chop, chop, chop and the pain will go away’, begitulah moto dari terapis urut pisau tersebut.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s