Definasi kehidupan – sifuli terapi

Definasi kehidupan sifuli terapil

Banyak dikalangan manusia yang tidak mengerti makna kehidupan sehinggakan kehidupan mereka tidak berarti dan bermakna sepanjang hayatnya.

Saya cuba mencari definasi kehidupan di internet menggunakan engin carian, tapi tidak
mendapat jawapan yang jitu dan tepat. Malahan Wikipedia bahasa Indonesia, ensiklopedia bebas sekadar menjelaskan definasi kehidupan itu hanya sekadar seperti petikan yang berikut dibawah ini:

Untuk mendefinisikan “kehidupan” dalam istilah yang tegas masih merupakan tantangan bagi para ilmuwan dan filsuf.[6][7][8] Mendefinisikan “kehidupan” adalah hal yang sulit, karena hidup adalah sebuah proses, bukan substansi murni.[9] Definisi apapun harus cukup luas untuk mencakup seluruh kehidupan yang dikenal, dan definisi tersebut harus cukup umum, sehingga, dengan itu, ilmuwan tidak akan melewatkan kehidupan yang mungkin secara mendasar berbeda dari kehidupan di bumi.[10]

Sesungguhnya definasi kehidupan itu hanya boleh dinyatakan dengan tepat oleh mereka yang memahami apa itu kehidupan. Definasi kehidupan itu menurut kefahaman adalah keadaan nyawa jiwa raga yang menghayati kesejahteraan rohani. Jika kehidupan itu didefinasikan menurut fikiran kenyataannya sudah tentulah dikaburi dengan pelbagai kajian sehinggakan menjadi bermacam macam. Hanya mereka yang faham sahaja boleh mendefinasikan setiap perkara yang difikirkan beribu itu menjadi satu macam. Pokoknya jika tidak faham bagaimana harus mengerti.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s