Praktis Seni Urut Terapi Sifuli

Buku 25

Membersih kekotoran darah daging

Kaedah UTeS menyembuh Penyakit yang dialami manusia bermula dengan membersih kekotoran darah daging yang menyumbati liang roma dipermukaan kulit tubuh badan. Minyak urut terapi sifuli digunakan untuk melarut kekotoran tersebut dan membasuh kekotoran kulit yang berkarat. Kemudian kekotoran dengan mudah boleh dibersih menggunakan sikat.

Melembut urat saraf
Urat saraf hanya mudah dilembutkan setelah tubuh badan dibersihkan terlebih dahulu. Urat saraf di ransang dengan urutan menerusi hujung saraf yang terdapat pada permukaan kulit tubuh badan. Bahagian hujung saraf yang perlu diransang terlebih dahulu adalah sepanjang saraf tunjang (tulang belakang). Tukul urut sifuli diperlukan untuk melembuti urat saraf yang terlalu tegang dengan mudah dan supaya tidak berlaku kecederaan.

Meransang tenaga
Tenaga tubuh badan hanya mudah diransang setelah urat sarafnya dilembutkan. Umat Islam tentu pernah mendengar sabda Rasulullah saw yang bermaksud rumah penyakit itu perut. Perut yang sihat itu adalah satu pertiga ruang air, satu pertiga ruang makanan dan satu pertiga lagi ruang
untuk bernafas. Ruang yang dI maksudkan adalah seperti dalam gambarajah di bawah.

Ruang bahagian makan dan minum di sebelah kanan dan kiri perut perlulah diransang dengan urutan terlebih dahulu sebelum ruang atas dan bawah.Bahagian atas perut pula perlu diransang terlebih dahulu sebelum di bahagian bawah. Meransang di bahagian atas perut dengan urutan melegakan pernafasan dan kelancaran aliran darah serta kecergasan urat saraf. Meransang di bahagian bawah perut adalah untuk menguatkan saraf alat kelamin dan tenaga batin.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s