Buku senaman terapi Sifuli

Buku senaman terapi Sifuli

Di negara kita terdapat senaman Yoga yang terbit daripda falasafah Hindu dan Tai Chi dari falasafah China serta Senaman Gerak seni silat dari falasafah Melayu. Bagaimana pun senaman Tai Chi dan Yoga adalah lebih popular berbanding Senaman Gerak Tari Silat.

Keujudan Gerak seni Silat mungkin tidak disedari oleh kebanyakan orang Melayu malah pesilat itu sendiri dan sebab itu ramai dikalangan orang Melayu yang telah mengamalkan senaman Yoga dan Tai Chi.

Penulisan buku Senaman Terapi Sifuli ini adalah setelah saya selesai menulis buku Dasar Hipnotis Sifuli. Kedua buah buku ini adalah keperluan kepada pelajar yang mengikuti pengajian Seni urut terapi Sifuli.

Buku ini juga ditulis adalah bertujuan menyatakan rahsia yang terkandung dalam Seni Senaman Gerak Tari Silat untuk membina kesihatan rohani dan jasmani.

Kepada semua pihak yang terlibat membantu saya menyempurnakan penghasilan buku ini diucapkan terima kasih.

wasalam

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s