Ranjang urut sifuli terapi

Gambar foto di atas adalah contoh teras akar kayu yang di gunakan untuk menyediakan peralatan urut sifuli seperti ranjang tempat mengurut, tukuli dan sebaainya. Tetapi contoh ranjang di atas adalah lebih sesuai untuk ranjang urutan batin berbanding urutan zahir.

Kos mengeluarkan akar ranjang ini dari perut bumi dengan jentera berat dan tujuh orang pekerja selama satu minggu sahaja telah menelan belanja dua puluh lapan ribu ringgit. Jika ranjang ini dijual mungkin sukar lagi untuk di cari ganti. Maka jika oran tak mau beli pun tak mengapalah, kerana ranjang ini penuh dengan kenangan mengusik jiwa. sekurangnya sekali sekala dapat juga wannura bersantai di atasnya.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan komen