Urut tradisional Melayu Hindu dan Islam

Urut Melayu

Urut Melayu.pptx

Urut tradisional Melayu Hindu dan Islam 2.pptx

Firman Allah ta’ala yang artinya, “Pada hari ini telah Kusempurnakan untuk kamu agamamu, dan telah Ku-cukupkan kepadamu ni’mat-Ku, dan telah Ku-ridhai Islam itu jadi agama bagimu” (QS Al-Maaidah: [5] : 3)

Ibnu Katsir ketika mentafsirkan (QS. al-Maidah [5]:3) berkata, “Tidak ada sesuatu yang halal melainkan yang Allah halalkan, tidak ada sesuatu yang haram melainkan yang Allah haramkan dan tidak ada agama kecuali perkara yang di syariatkan-Nya.”

Islam adalah agama yang diwahyukan Allah swt kepada Nabi Muhammad saw menerusi Jibril as sebagai panduan kepada manusia untuk membina kesihatan dan mencegah penyakit rohani, jasmani, jiwa dan raga.

Aspek kesihatan hidup rohani, jasmani, jiwa dan raga itu dinyatakan rukun agama Islam iaitu syariat, hakikat, tauhid dan makrifat. Malangnya Banyak dikalangan umat Islam yang sekadar melaksanakan rukun Islam sahaja tanpa memenuhi tuntutan rukun Iman. Akibatnya mereka tidak berjaya melaksanakan pembersihan diri zahir dan batin untuk membina kesihatan jiwa dan raga serta rohani dan jasmani.

Oleh itu banyak dikalangan umat Islam yang mengalami pelbagai penyakit jiwa raga, rohani dan jasmani. Akhirnya mereka memilih terapi bukan Islam untuk mengubati penyakit yang dialaminya.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Urut tradisional Melayu Hindu dan Islam

  1. Abdul azim bin abd razak says:

    Assalammualaikum ada sedia kan bengkel mengurut tak

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s